Atış Grup ana sponsorluğunda düzenlenen Perakende Günleri 2024, Haliç Kongre Merkezi‘nde “Dijitalleşme” ana temasıyla başladı. Etkinliğin açılışında, Atış Grup CEO’su Ahmet Atış, “AVM’lerde Yeni Ufuklar” başlıklı konuşmasında perakende sektöründeki çalışmalarını ve AVM’lere yönelik olarak geliştirilen ilk mobil uygulama olan Mallupp‘u tanıttı.
Perakende Günleri 2024, perakende sektörünün dijitalleşmesine, e-ticarete ve e-ihracata odaklanarak, Türkiye’deki en büyük iş dünyası organizasyonlarından biri olarak kabul ediliyor. Bu yıl 23. kez düzenlenen etkinlik, perakendeciler, alışveriş merkezleri, tedarikçiler ve teknoloji, e-ticaret ile lojistik firmalarını bir araya getiriyor. İki gün sürecek etkinlikte, yerli ve yabancı birçok konuşmacı, 10 bini aşkın üst düzey yönetici ile buluşacak. Konferansa ve fuara, Ahmet Atış‘ın yanı sıra birçok şirket sahibi, üst düzey yönetici, CEO ve sektör temsilcisi katılım sağladı.
Ahmet Atış, “AVM’lerdeki Yeni Ufuklar” başlıklı oturumda, perakende mağazalarını hayata geçirirken izledikleri stratejileri anlattı. Bursa‘da farklı lokasyonlarda mutfak ve mutfak elektroniği mağazası, beyaz eşya bayileri, ev tekstili mağazası ve Evinn Design Center adında mobilya ve aksesuar mağazasını açtıklarını belirtti. Ayrıca, Pathka adında outdoor giyim mağazasını da tanıtarak, “Farklı deneyimleri bir araya getirerek sektörde kendine yer buldu ve her geçen gün ürün gamıyla birlikte müşteri portföyünü de arttırıyor” dedi.
Yeni trendleri ve akımları takip ederek yatırımlara yön verdiklerini ifade eden Atış, Downtown projesinde ses-ışık ve görsel dünyaya 9,5 milyon dolar bütçe ayırdıklarını belirtti. Dijital küp ekran, dijital müze, gösteri havuzu ve aile eğlence merkezleri gibi birçok entertainment alanıyla ziyaretçilere farklı deneyimler sunduklarını vurguladı. “Bugüne geldiğimizde tesisin ziyaretçilerinden aldığımız reaksiyon da bu yatırımlarımızın karşılığını bulduğunu bize gösteriyor” dedi.
Atış Şirketler Grubu‘nun iştiraklerinden Atış Bilgi Teknolojileri markasının alışveriş merkezlerine özel olarak hazırladığı ilk ürünü olan Mallupp – Alışverişin Üst Aklı mobil uygulamasını piyasaya sunduklarını belirten Ahmet Atış, “Downtown ile gördüğümüz sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda yazılım alanında da yatırımlarımıza start verdik. Bugün geldiğimiz noktada artık yapay zekaların cep telefonlarımıza kadar gelmesiyle perakende sektöründe de ön plana çıkması gerektiğini düşündük” dedi.
Gelecek yatırımları hakkında da bilgiler veren Atış Grup CEO’su Ahmet Atış, inşası devam eden Babylon projesiyle şehre farklı bir deneyim yaşatmayı hedeflediklerini ve büyük ölçekli karma projelerin de geliştirilmekte olduğunu ifade etti. “Doğru zamanda doğru yatırımlar ile hem bulunduğumuz şehre hem de ülkemize yeni değerler kazandırmaya devam edeceğiz. Global yatırımlarımızla da ülkemizi başarıyla temsil etmek için efor sarf ediyoruz” dedi.
Atış Şirketler Grubu yetkilileri, etkinlikte tüm markalarıyla katılım sağlayarak iş insanlarını ağırladı ve mevcut ile yeni projelerini ziyaretçileri ile paylaştı.