Meksika merkezli Şimdi Al Sonra Öde (BNPL) ödeme ağı Aplazo, son dönemdeki B serisi yatırım turunda toplamda 70 milyon dolarlık öz sermaye finansmanı topladı. Yatırım turu, QED Investors liderliğinde gerçekleşti ve yeni yatırımcı Volpe Capital‘in yanı sıra, Oak HC/FT, Kaszek ve Picus Capital gibi mevcut yatırımcılar da bu turda yer aldılar. Aplazo‘nun toplam yatırım miktarı ise bu son tur ile birlikte 177.3 milyon dolara ulaştı.
Yaklaşık dört yıl önce kurulan Aplazo, geniş bir yelpazede ödeme çözümleri ve ticaret araçları sunarak işletmelerin satışlarını artırmalarına ve markalarını büyütmelerine olanak tanıyor. Özellikle Meksika‘da kredi kartı erişimi sınırlı olan kullanıcılara yönelik taksitli ödeme planları sunan Aplazo, alışverişlerde kredi kartı kullanımına alternatif, esnek ödeme seçenekleri sağlıyor. Bu hizmetler, hem online hem de offline satıcılar için parçalı ödemeleri kolaylaştırarak geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşıyor.
İşletmeler için sunduğu avantajlar arasında, anında ödeme seçenekleri sayesinde işlem ücretlerinde tasarruf imkanı da bulunuyor. Aplazo ayrıca, işletmelere pazarlama teknolojilerine ve yapay zeka araçlarına erişim fırsatı sunarak, daha etkin bir pazarlama stratejisi geliştirmelerine yardımcı oluyor. Bu araçlar, işletmelerin müşteri davranışlarını daha iyi anlamalarını ve buna göre daha etkili satış stratejileri oluşturmalarını sağlıyor.
BNPL çözümleri genellikle online alışverişlerle ilişkilendirilse de, Meksika’da e-ticaretin hala gelişmekte olduğu ve belli sınırlamalara sahip olduğu bir pazar. Aplazo bu durumu avantaja çevirerek, mağaza içi ödemelerde de önemli bir rol oynuyor. Şirket, mağaza içi işlemlerin iş hacminin yarısından fazlasını oluşturduğunu ve bu sayede mağazaların satışlarını ve müşteri sadakatini artırdığını belirtiyor. Gerçekleştirilen bu iç ödemeler, özellikle mağaza içi satışların artmasına katkıda bulunuyor.
Son yatırım turu ve sağladığı yenilikçi ödeme çözümleri ile Aplazo, iş modelini genişleterek hem sanal hem de fiziksel alanda daha fazla kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. Şirket, gelirlerinde geçtiğimiz yıl üç kat artış yaşadığını ve son birkaç ay içinde nakit akışını başa baş seviyesine getirdiğini duyurdu. 130 kişilik bir ekiple faaliyetlerine devam eden Aplazo, yeni yatırımlarla birlikte Meksika pazarında daha da güçlenmeyi amaçlıyor.