Japonya’da iç hat seferi yapan All Nippon Airways (ANA) şirketine ait bir Boeing uçağı, beklenmedik bir durumla karşılaşarak uçuş sırasında kokpit penceresinde meydana gelen çatlak nedeniyle havalimanına geri dönmek zorunda kaldı. Kokpit penceresinin dışındaki dört katmanlı yapıda oluşan çatlak, olayın ciddiyetini artırmış olsa da, şans eseri herhangi bir yolcunun veya mürettebatın yaralanmamış olması büyük bir şans olarak değerlendiriliyor.
ANA’nın NH1182 sefer sayılı uçağı, Hokkaido’nun Sapporo şehrinden kalkarak ana adadaki Toyama’ya gitmek üzere havalanmıştı. Ancak uçuş sırasında Hakodate üzerinden geçerken fark edilen kokpit penceresindeki çatlak, güvenlik tedbirleri kapsamında uçağın Sapporo’nun New Chitose havaalanına geri dönmesine neden oldu.
Havayolu şirketi tarafından yapılan açıklamaya göre, çatlak uçuşun kontrolünü veya basınçlandırmasını etkilememiş olsa da, uçağın geri dönmesi ve güvenli bir iniş yapılması kararı alınmıştır. John Strickland adlı bir havacılık uzmanına göre, çatlakların oluşma sebepleri zaman içinde aşınma, dış etkenler (örneğin kuş çarpması veya büyük dolu tanesi) ya da nadir durumlarda stres kırıkları olabilir.
Bu olay, son iki haftada meydana gelen Boeing 737 model uçağıyla ilgili ikinci olaydır. Ancak yaşanan çatlak olayındaki uçak, geçen hafta yaşanan patlama ve acil inişle gündeme gelen Boeing 737 MAX 9 modeline ait değildir. Uçak, Boeing 737 serisinin bir önceki versiyonudur ve havacılık uzmanları, bu olayın genel olarak güvenliği tehdit eden nadir durumlar arasında yer aldığını belirtiyor.
Yaşanan bu tür olaylarda, havayolu şirketlerinin güvenlik önlemlerini en üst düzeye çıkarması ve uçakların tamir edilerek güvenli bir şekilde hizmete devam etmesi büyük önem taşımaktadır. Uzmanlar, oluşan çatlak nedeniyle değiştirilmesi gereken pencerenin tüm katmanlarını içeren bir onarım sürecinin gerçekleştirileceğini ifade ediyorlar.