E-ticaret devi Amazon, Amazon Clinic tele-sağlık hizmetini birincil bakım iş kolu olan One Medical ile birleştirdiğini duyurdu. Şirket, bugün yaptığı blog paylaşımında, Amazon‘un birincil bakım hizmetlerini müşteriler için daha sadeleştirmek amacıyla bu hizmetin artık “Amazon One Medical Pay-per-visit” adı altında sunulduğunu belirtti. Bu yeni modelle, müşteri başına daha uygun fiyatlı ziyaret ücretleri sunuluyor; müşteriler video görüşmeleri için 49 dolar, doktorla mesajlaşmak için ise 29 dolar ödeyebilecekler.
Amazon‘un sağlık stratejisine yaptığı bu yatırım, sanal bakım alanında faaliyet gösteren sağlık teknolojisi girişimlerinin hala ortaya çıktığı bir dönemde gerçekleşiyor. Şirketin bu yeni hamlesi, Carbon Health, Galileo ve Summer Health gibi benzer hizmetler sunan girişimleri etkileyebilir.
One Medical markası altında Amazon, müşterilere iki seçenek sunuyor: 30’dan fazla yaygın sağlık durumu için tele-sağlık hizmeti (sivilce, egzama, grip, pembe göz, mevsimsel alerjiler ve sinüs enfeksiyonu gibi) veya daha fazla talep edilen sanal bakım ve ABD genelindeki 150’den fazla One Medical birincil bakım ofisinde ertesi gün yüz yüze randevular için ücretli üyelik. Üyelik, Prime üyeleri için aylık 9 dolar veya yıllık 99 dolar, diğer müşteriler için ise yıllık 199 dolar.
Bu ziyaret başına ödeme hizmeti, Amazon One Medical fiziksel ofisinin yakınında yaşamayan veya zaten bir birincil bakım sağlayıcısına sahip olan, ancak bir defalık bir sağlık sorununu hızla ve kolayca çözmek isteyen müşteriler için uygun bir seçenek. Müşterilerin sigortaya ihtiyaçları yok ve FSA/HSA ödemeleri kabul ediliyor.
Perakende devi, son yıllarda sağlık hizmetlerine yaptığı yatırımı artırdı; One Medical‘ı yaklaşık 4 milyar dolara satın aldı. Amazon, 2022’de müşterilerin bir defalık tele-sağlık hizmetleri için ödeme yapabilecekleri sanal sağlık mağazası olarak Clinic‘i başlattı. Aynı yıl, çalışanlarına yönelik sanal birincil bakım hizmeti Amazon Care‘i kapattı. Amazon Care, tele-sağlık ve yüz yüze tıbbi hizmetleri birleştirerek çalışanlar için bir çözüm sunmayı amaçlıyordu.
Bu arada, diğer büyük şirketler bu alandan çekilmeye başlıyor. Nisan ayında, Walmart sağlık merkezi ve sanal bakım hizmetini kapattı. Amazon‘un aksine, bu şirketler sanal sağlık alanındaki varlıklarını azaltma kararı aldı.
Amazon‘un sağlık hizmetleri alanındaki bu yenilikçi yaklaşımı, sektördeki dinamikleri değiştirebilir ve sanal sağlık hizmetlerinin geleceğine yönelik önemli adımlar atılmasına vesile olabilir. Ancak, sanal sağlık hizmetlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte, sektördeki rekabetin de artması bekleniyor. Amazon‘un bu stratejik hamlesi, sağlık teknolojisi girişimlerinin geleceğini nasıl şekillendireceğini zaman gösterecek.