Altınyıldız, ihracatta yeni bir rekora imza atmaya hazırlanıyor. Altınyıldız CEO’su Yavuz Sökün, “Amerika, Almanya, Hollanda, Fransa, İngiltere, Rusya, Finlandiya, Avustralya ve İspanya başta olmak üzere Japonya ve Avustralya gibi uzak coğrafyaların da olduğu toplam 20 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz” dedi. Bu kapsamda şirket, kendi sektöründe pazar payını büyütmeyi hedefliyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2023 yılında 2,1 milyon dolarlık yatırımla üretim kapasitesini artıran Altınyıldız, son iki yılda ihracatta yüzde 70, toplam satış hacminde ise yüzde 30 büyüme sağladı. Sökün, işlerinin ana malzemesi olan yünün dünya tekstil sektörü için önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Global yün rakamlarında 2022’de dünyada 385 milyon metrelik yünlü kumaş pazarı bulunduğunu söyleyen Sökün, “Altınyıldız olarak biz de bu pazarda 1.3’lük paya sahibiz” ifadelerini kullandı.
Altınyıldız, Türkiye’nin yün kalitesi ve tekstil gücünü ihracat ile tüm dünyaya taşıyan şirketlerin başında geliyor. Sökün, ülkenin en eski ihracatçılarından biri olduklarını vurgularken, 2023 yılında şirketin yıllık toplam ihracatının 25 milyon dolara ulaştığını ve yurt içinde sevk edilen ihracat siparişleriyle birlikte bu rakamın 30 milyon dolara çıktığını belirtti. 2023 yılında yurt içine 1,6 milyon metre kumaş satışı gerçekleştiren Altınyıldız, yurt içi yünlü kumaş piyasasında da pazar lideri konumunda.
İhracat alanındaki önemli bir payın da kurumsal üniforma pazarından geldiğini belirten Sökün, “Kurumsal üniforma hikayemiz 2017 yılında TSK’nın bizden üniforma tasarımı istemesiyle başladı” dedi. Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı için özel kumaşlar geliştirdiklerini belirten Sökün, “Aradan geçen 7 yılda sadece TSK değil, Amerika ve Katar gibi farklı ülkelerin polis, jandarma ve asker üniformalarında da Altınyıldız kumaşlarının imzası var” açıklamasında bulundu. Sökün, satışlarının yüzde 20’sini kurumsal üniforma satışından elde ettiklerini ve 2024 yılında hedeflerinin 1 milyon metre kumaş olduğunu ifade etti.
Boyner Grup İcra Kurulu Üyesi, Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Elif Ateşok Şatıroğlu ise Altınyıldız’ın ihracatta iddialı bir seviyeye geldiğini belirtti. Yünlü kumaşta Türkiye’nin lideri olan Altınyıldız’ın 2024 hedefi iç piyasada 1,5 milyon metre olmak üzere toplam 5 milyon metre kumaş satışı gerçekleştirmek. Bu hedef ile Türkiye pazarındaki liderliğini korumanın ötesinde, kendi sektöründe pazar payını da artırmayı amaçlıyor.
2023 yılı cirosunu 1,8 milyar lira olarak açıklayan markanın, gelecek 5 yıllık dönemde hedefi ise çift haneli büyüme rakamlarına ulaşmak.