Alternatif Bank, yılın ilk çeyreğinde finansal sonuçlarını açıkladı. 2024 yılının ilk üç ayında, Alternatif Bank‘ın konsolide net karı 553 milyon lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde banka, toplam aktif büyüklüğünü 71 milyar lira seviyesine çıkardı ve Türkiye ekonomisine 66 milyar lira tutarında nakdi ve gayri nakdi kredi desteği sağladı. Alternatif Bank‘ın öz kaynakları ise 6,8 milyar liraya ulaşırken, sermaye yeterlilik rasyosu yüzde 27,2 olarak kaydedildi.
Alternatif Bank Genel Müdürü Ozan Kırmızı, yılın ilk çeyreğinde elde edilen sonuçları değerlendirirken, küresel ekonomik gelişmelerin etkisine rağmen, bankanın yüksek aktif kalitesini koruyarak etkin bir bilanço yönetimi gerçekleştirdiğini vurguladı. Kırmızı, “Hedeflerimize emin adımlarla ilerlemeye devam ettik, yılın ilk üç ayında yüksek aktif kalitemizi koruyarak etkin bir bilanço yönetimi gerçekleştirdik. Alternatif Bank olarak dijital ve bireysel bankacılıkta güçlü bir büyümeyle müşteri tabanımızı genişletmeye devam ediyoruz. Bu anlamda önemli gördüğümüz kilometre taşlarımızdan birini daha hayata geçirerek yakın zamanda yenilenen mobil uygulamamızı müşterilerimizin kullanımına sunduk,” dedi.

Yenilenen mobil uygulamalarının, müşterilerin ihtiyaç duydukları anlarda kendilerine özel atanmış bankacılarıyla iletişime geçme fırsatı sunduğunu belirten Kırmızı, bu özelliğin bankacılık deneyimlerini iyileştirdiğini ve rekabette bankayı öne çıkardığını ifade etti. Ayrıca, banka müşterilerine dijital kanallar aracılığıyla sunduğu kolaylık, hız ve hizmet çeşitliliği sayesinde üstün müşteri deneyimi hedefine ulaşmayı amaçladıklarını da ekledi.
Engelsiz Bankacılık konusunda da önemli adımlar atan Alternatif Bank, bu alanda beş yıldır devam eden çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Kırmızı, “Yardım Temelli Değil Hak Temelli” bir yaklaşımla, bankacılık hizmetlerini herkesin erişebileceği şekilde tasarlama ve sunma konusundaki inançlarını vurguladı. Koç Üniversitesi Sosyal Etki Forumu (KUSIF) işbirliğiyle gerçekleştirilen Engelsiz Bankacılık Araştırması‘na da değinen Kırmızı, “Araştırmayla 2019’dan bu yana gerçekleştirdiğimiz çalışmaların erişilebilirlik ve engelleri kaldırmak noktasında, paydaşlarımız ve kamuoyu nezdinde nasıl bir etki ve farkındalık yarattığını ölçümledik. Araştırma, bankamızın yaratmak istediği değişim ve etki hedefine ulaşma konusunda doğru adımlarla ilerlediğini objektif bir şekilde gösterdi. 6 ay süren çalışmayla elde ettiğimiz kapsamlı ölçümleme ve bulgular bundan sonraki süreçte çalışmalarımızı şekillendirecek,” şeklinde konuştu.