Türkiye’nin önde gelen bankalarından Akbank, bankacılık sektöründe üretken yapay zeka çözümleri ile fark yaratmaya devam ediyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, “İlerleyen dönemde, farklı üretken yapay zeka çözümlerimizi çalışanlarımız ve müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” açıklamasında bulundu.
Akbank, Azure OpenAI servis altyapısını kullanarak geliştirdiği akıllı yardım asistanı ile müşteri ve çalışan deneyimini mükemmelleştirmeyi hedefliyor. Dört aydan kısa bir sürede hayata geçirilen bu asistan, ‘bankacılığın yardımcı pilotu’ olarak görev yapıyor. Sahada ve genel müdürlükte çalışanlar, bu asistan sayesinde müşteri taleplerini daha hızlı ve kolay bir şekilde çözüme kavuştururken aynı zamanda çalışan destek ihtiyaçları için etkin bir şekilde yardım alabiliyor.
Akbank’ın üretken yapay zeka destekli sohbet botu teknolojisi ile donatılmış asistanı, bankacılık dünyasındaki 10 binden fazla dokümandaki detaylı bilgileri harmanlayarak çalışanların günlük konuşma dilindeki karmaşık sorularını yanıtlıyor. Bu asistan, her 10 sorudan en az 9’unu doğru bir şekilde cevaplayabiliyor ve öğrenen algoritması sayesinde sürekli olarak iyileştiriliyor.
Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, bankacılığın geleceğini şekillendirmeyi misyon olarak benimsediklerini belirterek, “Yakın zamanda, üretken yapay zeka alanında Microsoft ile uzun vadeli ve yoğun bir işbirliği başlattık. Bu çalışmalarımızın ilki, dört aydan kısa bir sürede hayata geçirdiğimiz ve bankacılığın yardımcı pilotu olarak hizmet veren akıllı yardım asistanı oldu” dedi.

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, yardımcı asistanın müşteri deneyimini mükemmelleştirme, operasyonel verimlilik, iş zekası ve inovasyon alanlarında önemli avantajlar sağladığını vurgulayarak, “Binlerce çalışanımıza yardımcı pilotluk yapan akıllı asistanımızın hızlı ve sürekli hizmet verebilmesini, Microsoft ile yaptığımız özel bir işbirliği ile sağladık. Böylece, Azure OpenAI PTU özelliğini kullanan dünyadaki öncü kurumlardan biri olduk. İlerleyen dönemde, farklı üretken yapay zeka çözümlerimizi çalışanlarımız ve müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Akbank’ın bu yenilikçi adımları, sektörde dijitalleşme ve yapay zeka kullanımı konusunda öncü bir rol üstlendiğini gösteriyor. Bankanın stratejik iş ortaklıkları ve ileri teknoloji çözümleri, müşteri memnuniyetini artırmak ve operasyonel süreçleri daha etkin hale getirmek adına önemli katkılarda bulunuyor.