Reklam hizmetleri, kurumsal PR danışmanlığı, iletişim danışmanlığı başta olmak üzere farklı alanlarda hizmet sunmakta olan Ajans PR Kurucusu Necmettin Kar, internet ve sosyal medya kullanımına dair araştırmalar yaparak çeşitli istatistikler sunmakta olan Digital 2022 raporunun verilerini değerlendirdi: “Özellikle pandemi sonrasında sosyal medya kullanımının artış gösterdiğini görmekteyiz. Olağan üstü bir dönem olarak değerlendirilebilecek pandemi sürecinde insanlar, internette vakit geçirerek süreci atlatmaya çalıştı. Digital 2022 raporu da bunu doğrulamakta, sosyal medya kullanımının 2021 itibarıyla düzenli bir şekilde arttığını verilerle desteklemekte. Ayrıca Türkiye bazında da veriler paylaşan Digital 2022 verilerine göre Türkiye, Instagram’da en fazla vakit geçiren ülke.”
“Dünya dijitalleşiyor”
İnternet kullanımının özellikle sosyal medyanın kullanımının artmasıyla, influencerlar, fenomenler ya da youtuberlerin sayısı da hızla arttı. Bu durumun farklı unsurlarla doğrudan ilintili olduğunu belirten Necmettin Kar, konuyla ilgili açıklamalarına şu sözlerle devam etti: “Dünya dijitalleşiyor; bu durum, birçok şeyin internet üzerinden halledilmesini mümkün kılıyor. Artık markaların da dijitalleşmeye başladıklarını görüyoruz. Aslında bu, son zamanlarda bir zorunluluk haline geldi. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek için interneti etkili bir şekilde kullanmak, doğru reklam çalışmalarıyla markaların bilinirliklerini arttırmak gerekiyor.”
“Sosyal Medya Kullanımında Artış Meydana Geldi”
Digital 2022 raporuna göre sosyal medya kullanımında artış meydana geldiğini, bu durumun markaları da yakından ilgilendirdiğini belirten Necmettin Kar, konuyla ilgili açıklamalarında bu husus üzerinde durdu: “Sosyal medya kullanımının artması, markaların sosyal medya üzerinden potansiyel müşterilerine ulaşmasını mümkün kılıyor. Dünya nüfusunun %58’inden fazlası şu anda sosyal medya kullanıcısı konumunda. 2021 yılından itibaren sosyal medya kullanıcılarına 424 milyon yeni kullanıcı eklendi. Bu oldukça önemli bir rakam. Sosyal medya kullanımının yaygınlık kazanması, markaların sosyal medyayı aktif bir şekilde kullandıklarında etkili reklam stratejilerini hayata geçirebilmelerini sağlıyor.”
“İnternette Vakit Geçirme Süresi Türkiye Bazında 8 Saat”
“İnternette vakit geçirme süresinin Türkiye bazında ortalama 8 saat. Ayrıca Türkiye, Instagram’da en fazla vakit geçiren ülke konumunda. Bu hususların her biri, 2023 yılında da dijital reklam stratejilerine ağırlık verilmesini zorunlu kılıyor. İnterneti doğru kullanan, sosyal medyada aktif bir şekilde çalışmalarda bulunan markalar; potansiyel müşterileri gerçek müşteri haline getirmede başarılı oluyor.”
Semrush’ın Haziran 2022 verilerine göre siteler (Saat)
- Google (47,8 milyar)
- YouTube (46,8 milyar)
- Facebook (10,6 milyar)
- Wikipedia (5,8 milyar)
- Twitter (4,8 milyar)
Olağan üstü bir dönem olarak değerlendirilebilecek pandemi sürecinde insanlar, internette vakit geçirerek süreci atlatmaya çalıştı. Digital 2022 raporu da bunu doğrulamakta, sosyal medya kullanımının 2021 itibarıyla düzenli bir şekilde arttığını verilerle desteklemekte. Ayrıca Türkiye bazında da veriler paylaşan Digital 2022 verilerine göre Türkiye, Instagram’da en fazla vakit geçiren ülke.
“Potansiyel müşterilere ulaşabilmek için interneti etkili bir şekilde kullanmak, doğru reklam çalışmalarıyla markaların bilinirliklerini arttırmak gerekiyor.”
Necmettin Kar
Doğru reklam stratejisi önemli
“Dünya dijitalleşiyor; bu durum, birçok şeyin internet üzerinden halledilmesini mümkün kılıyor. Artık markaların da dijitalleşmeye başladıklarını görüyoruz. Aslında bu, son zamanlarda bir zorunluluk haline geldi. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek için interneti etkili bir şekilde kullanmak, doğru reklam çalışmalarıyla markaların bilinirliklerini arttırmak gerekiyor.”