Amsterdam merkezli yapay zeka girişimi Lemni, müşteri deneyimini geliştirmek amacıyla sunduğu yapay zeka destekli çözümlerle resmi olarak faaliyetlerine başladı. Girişim, Sequoia Capital liderliğinde gerçekleştirilen yatırım turunda yaklaşık 3,3 milyon euro (3,5 milyon dolar) tutarında ön tohum yatırımı aldı.
Kaliforniya merkezli risk sermayesi şirketi Sequoia Capital, enerji, finans, sağlık, internet, mobil ve kurumsal sektörlerdeki girişimlere yatırım yapıyor. Sequoia Capital Ortağı Julien Bek, “Büyük ürün deneyimleri, güçlü kurucularla başlar. Bu yüzden Krijn ve Alex ile ortaklık yapmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Yatırım turuna Designer Fund, Frank Slootman, Scott Belsky, Arthur Mensch, Koen Bok, Jorn van Dijk, Christian Reber, Niklas Jansen, Mario Götze ve diğer birçok yatırımcı da katıldı. Lemni, aldığı bu fonla ürün geliştirmeyi hızlandırmayı, ekibini büyütmeyi ve sunduğu çözümleri küresel ölçekte daha fazla işletmeye ulaştırmayı hedefliyor.
Lemni hangi sorunu çözüyor?
Geleneksel müşteri hizmetleri süreçlerinde otomatik yanıtlar, uzun bekleme süreleri ve tekrarlayan chatbot etkileşimleri gibi sorunlar öne çıkıyor. Birçok şirket, telefon numaralarını gizleyerek, e-posta iletişimini kısıtlayarak ve belirli kalıplara dayalı chatbotlar kullanarak müşteri hizmetleri maliyetlerini düşürmeye çalışıyor. Ancak bu durum, müşterilerin yaşadığı sorunları verimli bir şekilde çözemediği gibi, çoğu zaman müşteri memnuniyetsizliğine yol açıyor.
Bu noktada Lemni, yapay zeka destekli müşteri hizmetleri çözümleriyle işletmelere farklı bir yaklaşım sunuyor.
Lemni’nin sunduğu çözüm
Alex Buis ve Krijn Rijshouwer tarafından kurulan Lemni, şirketlerin müşteri hizmetleri süreçlerini geliştirmek için yapay zeka tabanlı asistanlar sağlıyor. Bu asistanlar, her müşteri için tek bir bilgi kaynağından beslenerek tüm etkileşimleri yönetiyor.
Lemni, müşterilere özel yapay zeka ajanları oluşturarak her bir müşteri için tüm geçmiş etkileşimleri anlamlandırıyor. Böylece her görüşme, bir öncekinin kaldığı yerden devam ediyor ve müşterilerin aynı bilgileri tekrar vermesi gerekmiyor.
Lemni, müşteri etkileşimlerini daha kişisel ve verimli hale getirmek için gerçek zamanlı bilgi ve uygulanabilir içgörüler sağlıyor. Şirketin hedeflerinden biri, yapay zeka destekli müşteri hizmetlerini tüm ölçeklerdeki işletmelere erişilebilir hale getirmek.
Geleneksel yapay zeka çözümlerinin uygulanması genellikle aylar süren geliştirme süreçleri ve karmaşık satış görüşmeleri gerektirirken, Lemni, yapay zeka ajanlarının dakikalar içinde devreye alınmasını sağlayarak işletmelere müşteri etkileşimleri üzerinde tam kontrol imkanı sunuyor.
Şirketin iş modeli de farklı bir yaklaşım sunuyor. Lemni, ana ürününü maliyetine sunarken, ek özellikler üzerinden gelir elde ediyor. Böylece işletmeler, müşteri deneyimini iyileştirmek için büyük harcamalar yapmadan yapay zeka çözümlerinden faydalanabiliyor.
Krijn Rijshouwer, “İşletmelerin büyürken müşteriyle olan bağlarını kaybetmesine gerek yok. Yapay zekadaki büyük ilerlemeler sayesinde bu sorunları çözmek için gerekli araçlara sahibiz. Lemni ile her müşteri için tek bir bilgi kaynağından beslenen özel yapay zeka ajanları oluşturabilirsiniz. Bu sayede her etkileşim, bir öncekinin devamı niteliğinde olur. Artık her defasında aynı şeyleri tekrar etmeye gerek kalmaz, kesintisiz bir iletişim mümkün hale gelir” dedi.