Adobe tarafından Adobe Summit etkinliğinde yapılan açıklamayla, Adobe Marketing Agent için özel ön izleme süreci başlatıldı. Aynı zamanda, Microsoft 365 Copilot ile birlikte çalışan Adobe Express Agent da duyuruldu. Bu iki ajan, Adobe ve Microsoft arasındaki mevcut iş birliğini genişleterek yapay zekâ destekli pazarlama yeteneklerini doğrudan ofis uygulamalarına taşıyor.
Adobe Express Agent ile içerik üretimi hızlanıyor
Adobe Express Agent, kullanıcıların Microsoft Word, PowerPoint ve diğer 365 uygulamaları içinde görsel ve içerik üretimini, uygulamalardan çıkmadan gerçekleştirmesini sağlıyor. Bu araç, konuşmaya dayalı bir arayüz üzerinden çalışanlara hızlıca etkileyici görseller üretme olanağı tanıyor. Böylece sunumlar, sosyal medya gönderileri, belgeler ve benzeri materyaller çok daha kısa sürede hazırlanabiliyor.
Adobe Marketing Agent ile hedefleme ve analiz süreci kolaylaşıyor
Ön izleme sürecindeki Adobe Marketing Agent, pazarlama ekiplerinin Adobe Experience Platform üzerindeki verileri, Microsoft Teams, Word ve PowerPoint gibi uygulamalar üzerinden analiz edebilmesine olanak tanıyor. Ekipler, hedef kitleleri daha kolay tanımlayabiliyor ve geniş çaplı kişiselleştirme kampanyaları için ihtiyaç duydukları içgörülere kısa sürede erişebiliyor. Ayrıca Adobe Customer Journey Analytics üzerinden anlık veriler çekilerek performans raporları hazırlanabiliyor.
Ayrıca, Adobe Workfront entegrasyonu sayesinde ajan, proje özetlerini çıkartabiliyor, görevleri analiz edebiliyor ve ekipler arası iş birliğini güçlendirmeye yardımcı oluyor. Bu sayede, içerik üretiminden kampanya yönetimine kadar olan süreç daha verimli bir şekilde ilerleyebiliyor.
İçerik tedarik zincirinde süreçler sadeleşiyor
Adobe Marketing Agent, sadece analiz ve içerik üretimiyle sınırlı kalmayıp, markaların içerik tedarik zincirini de yönetmesine katkı sağlıyor. Planlama, oluşturma, yönetim ve ölçüm aşamalarında ajanın sunduğu destek sayesinde, pazarlama süreçleri daha entegre bir yapıya kavuşuyor.
Ayrıca, GenStudio for Performance Marketing uygulaması içinde LinkedIn Ads ile olan entegrasyon da duyuruldu. Bu gelişmeyle birlikte Microsoft Advertising üzerinden yayınlanan reklamlar için görsel içerik üretimi de hızlandırılmış olacak.
Adobe‘nin geliştirdiği Experience Platform Agent Orchestrator aracı da şirketlerin yalnızca Adobe değil, üçüncü taraf yapay zekâ ajanlarını da yönetmesini mümkün kılıyor. Böylece daha kapsamlı müşteri deneyimi akışları oluşturulabiliyor.
Bu kapsamlı entegrasyonlar sayesinde, pazarlama ekipleri artık içerik oluşturma ve analiz süreçlerini doğrudan günlük kullandıkları uygulamalar üzerinden yönetebilecek. Böylece iş akışında kopukluklar azalırken, üretkenlik ve stratejik karar alma hızının da artması bekleniyor.