Accenture (NYSE: ACN), bağımsız Brezilyalı yaratıcı ajans SOKO‘yu satın alma işlemini tamamladı. SOKO, yaratıcılığı, verileri ve kültüre kapsamlı bir anlayışı harmanlayarak topluma derinlemesine etki eden marka hikayeleri geliştiriyor.
Bu yılın 2 Mayıs tarihinde duyurulan satın alım, yaklaşık 300 çalışanı Droga5 São Paulo‘ya katarken, ajansın Brezilya ve Latin Amerika’daki etkisini ve önemini artırıyor. Aynı zamanda Accenture Song içinde, pazarın yaratıcı ve marka yeteneklerini güçlendiriyor. SOKO‘nun eş CEO’ları Felipe Simi ve Brisa Vicente, sırasıyla ajansın CEO’su ve yaratıcı başkanı, ve eş CEO’su olarak atanırken, eski ortaklardan Felipe Belinky ise Droga5 São Paulo‘nun operasyonlardan sorumlu başkanı olacak.
Brezilya’nın en büyük şehri São Paulo‘da merkezi bulunan SOKO, izleyicileri organik olarak cezbeden marka hikayelerinde uzmanlaşıyor. Ajans, güçlü fikirleri müşteri için güçlü marka etkileşimi ve izlenimlere dönüştürmeyi başaran, kendine özgü metodolojiler ve ölçümler kullanıyor. SOKO, yenilikçilik ve yaratıcılık alanındaki mükemmelliği nedeniyle SCOPEN tarafından Brezilya’nın en iyi üç reklam ajansından biri olarak sıralandı. Ajansın yaratıcı çalışmaları, The One Show, Clio Awards, The Effies, Fast Company ve Cannes Lions gibi uluslararası ödül programlarında da tanındı. Bu yılın Cannes Lions öncesinde, SOKO ve çalışmaları prestijli Titanium ve Glass kategorilerinde kısa listeye alındı.
SOKO, 2015 yılında Simi tarafından kuruldu. Yaratıcı etkisi ve aktivizmi, ona 2023 Agency Scope araştırmasına göre Brezilya’nın en çok hayran olunan reklam yöneticisi unvanını kazandırdı; Meio e Mensagem tarafından “Reklam Oyunu Değiştirici” seçildi ve 2022 Prêmio Caboré için “Endüstri Lideri” adaylığına gösterildi. Ayrıca Wired Magazine tarafından 2020 yılında Brezilya’nın en yaratıcı 50 kişisinden biri olarak adlandırıldı.
Droga5, 2006 yılında David Droga tarafından kuruldu ve merkezi New York‘ta bulunuyor. Londra, Dublin, Tokyo ve São Paulo’da ofisleri bulunan Droga5, SOKO‘nun satın alınmasıyla, strateji ve amaç temelli yaratıcılığı küresel olarak hızlandırma misyonunu sürdürüyor. Bu misyon, insan odaklı ve deneyimlerin insanlarla derin bağ kurduğu ve hayatlarına değer kattığı bir anlayışla hareket ediyor.