Türkiye’de ikinci el otomobil pazarı, 2023 yılında yoğun ilgi gördü. Indicata’nın ikinci el çevrim içi pazar raporuna göre, geçen ay en çok tercih edilen marka Volkswagen olurken, binekte Fiat Egea, hafif ticaride ise Fiat Doblo zirveye yerleşti.
İkinci El Otomobil Satışları Artış Gösterdi
2022’de 1 milyon 811 bin 498 aracın satıldığı ikinci el çevrim içi pazarında, 2023’te satış sayısı 1 milyon 881 bin 97’ye ulaştı. Bu, yıllık bazda yaklaşık yüzde 4’lük bir artışı temsil ediyor. Toplam 4 milyon 151 bin 644 ilanın yayınlandığı pazarda, ilanların yüzde 45’i başarılı bir şekilde satıldı.
En Çok Satılan Markalar ve Modeller
2023’te en çok tercih edilen otomotiv markası Volkswagen oldu. 241 bin 656 satışla lider olan Volkswagen’ü, sırasıyla 230 bin 154 Renault ve 223 bin 745 Fiat izledi. İlk 10 markanın pazardaki toplam payı yüzde 75,6 oldu.

Binek otomobil kategorisinde Fiat Egea, 73 bin 670 satışla zirveye yerleşirken, hafif ticari araçlarda Fiat Doblo, 49 bin 270 satışla en çok tercih edilen model oldu. Bu modeller, sırasıyla binek ve hafif ticari araç satışlarının büyük bir kısmını oluşturdu.
Cinsiyet Bazında İstihdam ve Satışlar
Mevsim etkilerinden arındırılmış kadın ve erkek işsizlik oranları dikkate alındığında, kadın istihdamında Ekim’den Kasım’a 108 binlik bir düşüş yaşandı. Kadın işsizlik oranı ise 0,4 puan artarak yüzde 11,8’e yükseldi. Öte yandan, erkek istihdamında 128 binlik bir azalış gözlendi ve erkek işsizlik oranı yüzde 7,5 olarak kaydedildi.

Marka Bazında Satış Hızı
Türkiye pazarında satış hızı ortalama 48 gün seviyesinde kaydedilirken, en hızlı satılan marka Renault oldu ve 39 günle öne çıktı. En yavaş satılan marka ise 70 günlük satış hızıyla BMW olarak belirlendi.
Veri Analizi ve İşbirliği Platformu
Indicata’nın günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ettiği Türkiye’deki ikinci el çevrim içi araç pazarı, makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük veri kullanılarak oluşturulan bir iş zekası seti ile detaylı bir şekilde takip ediliyor. Rapordaki satış verileri, 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor.
2023 Türkiye İkinci El Otomobil Pazarı Verileri
2023 Binek Araç Satışları
Sıra | Marka | Satış Adedi |
---|---|---|
1 | Volkswagen | 241,656 |
2 | Renault | 230,154 |
3 | Fiat | 223,745 |
4 | Ford | 183,866 |
5 | BMW | 105,568 |
6 | Opel | 99,259 |
7 | Peugeot | 90,578 |
8 | Mercedes-Benz | 90,324 |
9 | Hyundai | 88,142 |
10 | Toyota | 70,299 |
2023 Binek Araç Model Satışları
Sıra | Model (Binek) | Satış Adedi |
---|---|---|
1 | Fiat Egea | 73,670 |
2 | Renault Clio | 68,817 |
3 | VW Passat | 67,669 |
4 | Renault Megane | 65,278 |
5 | Ford Focus | 47,086 |
6 | Toyota Corolla | 44,349 |
7 | Opel Astra | 40,640 |
8 | BMW 5 Serisi | 36,357 |
9 | BMW 3 Serisi | 35,370 |
10 | VW Polo | 34,460 |
2023 Hafif Ticari Araç Satışları
Sıra | Marka | Satış Adedi |
---|---|---|
1 | Fiat | 49,270 |
2 | Ford | 46,211 |
3 | Fiat Fiorino | 43,831 |
4 | VW Cady | 22,366 |
5 | Ford Transit/Tourneo Connect | 21,346 |
6 | VW Transporter | 18,173 |
7 | Ford Transit | 17,999 |
8 | Renault Kangoo | 14,815 |
9 | Peugeot Partner | 12,051 |
10 | Citroen Berlingo | 11,809 |
Not: Veriler, Indicata’nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan alınmıştır.
Ocak 2023’e Göre 2.El Araç Fiyatı Değişimi Tablosu
Ülke | Yüzde |
---|---|
Türkiye | %55.5 |
İsveç | -0.1% |
Polonya | -2.9% |
Portekiz | -4.8% |
Hollanda | -5.3% |
Danimarka | -5.4% |
İspanya | -5.5% |
İtalya | -5.6% |
Fransa | -6.3% |
Avusturya | -6.3% |
Belçika | -6.8% |
Almanya | -7.6% |
Birleşik Krallık | -10.2% |
Ortalama | -0.9% |
AB Bölgesi | -5.2% |

Bu rakamlar, Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme siteleri yanında, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurum ve platformları içeriyor. Bireysel araç ilanları rapora dahil edilmiyor ve çevrim içi platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar tarafından verilen ilan verilerine odaklanılıyor.
2023’te Türkiye’de ikinci el otomobil pazarındaki canlılık ve çeşitlilik, otomobilseverlerin geniş bir seçenek yelpazesi arasından tercih yapmalarına olanak tanıdı. İkinci el pazarındaki bu dinamikler, hem tüketiciler hem de otomotiv endüstrisi için önemli bir gösterge olarak öne çıkıyor.